Assalamualaikum

Saturday, March 12, 2011

INSYA ALLAH VERSI BAHASA MELAYU

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Kata orang, bahasa cerminan bangsa. Saya sebagai seorang warganegara Malaysia yang berbangsa Melayu ingin menggunakan bahasa ibunda saya sebaik mungkin. Salah satunya ialah saya ingin menukar lagu dalam blog ni. Sekarang blog saya masih lagi Insya Allah versi bahasa Inggeris. Saya akan tetap berusaha sampai berjaya mengubahkannya kepada versi Melayu.

Kenyataan di atas serba sedikit menceritakan situasi saya yang cuba mengangkat kedudukan bahasa Melayu ke tahap yang paling tinggi. Kalau Maher Zain boleh menyanyikan lagu Insya Allah yang asalnya dalam bahasa Inggeris ke bahasa Melayu yang baik, kenapa tidak saya? Saya hanya perlu mencari laman sesawang yang membolehkan saya berbuat demikian. 

Kita sebagai orang Melayu harus sama-sama mendaulatkan bahasa rasmi kita. Bahasa asal nenek moyang kita, bahasa yang telah memerdekakan kita. 


Wassalam.

No comments:

Post a Comment