Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...
Saya mendengar cerita seorang kawan saya. Dia telah mengadu tentang kerosakan tandas di rumahnya yang sampai sekarang masih belum dibaiki. Sudah beberapa kali laporan telah dibuat di pejabat kolej kediaman. Hampir setiap minggu, namun laporan hanya tinggal laporan sahaja. Banyak masalah lain yang timbul ekoran daripada masalah besar tersebut. Antaranya terpaksa menunggu giliran yang lama kerana lapan orang terpaksa berkongsi satu tandas. Itulah antara masalah yang paling ketara.
Dalam situasi ini, sikap kita mencerminkan hati kita. Pihak yang bertanggungjawab harus peka akan keadaan dan masalah yang terpaksa dihadapi oleh penghuni. Dalam menjalankan tugas, kita haruslah selalu bersiap sedia, bukannya mengharapkan ganjaran yang akan diterima pada 25 haribulan sahaja. Amanah yang diberikan haruskan dijalankan sebaik mungkin. Dengan itu, barulah orang lain akan menanam kepercayaan kepada kita.
Wassalam.
No comments:
Post a Comment