Assalamualaikum

Saturday, March 12, 2011

INTERNET DISALAHKAN

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Sedang saya menyiapkan tugasan untuk dihantar pada minggu hadapan, tiba-tiba kawan serumah dengan saya menjerit. Terkejut yang amat, saya keluar dari bilik dan melihat dia yang sedang mengadap komputer ribanya. Wajahnya yang masam mencuka, rambut yang sedikit tidak terurus. Saya pun mengambil keputusan untuk bertanya.

Saya : Awak, kenapa menjerit tadi?
Kawan : Internet ni slow giler. Kadang-kadang tak dapat langsung. Dah puas  cari port ni. Memang teruk la internet ni.
Saya : Oh..nanti dapat la tu.
Saya terus masuk semula ke dalam bilik. Timbul rasa pelik, internet saya baik-baik sahaja. 



Berdasarkan situasi tersebut, kawan saya terlalu emosi dengan keadaan yang dialaminya. Masalah yang kecil boleh menyebabkan dia menjadi tertekan. Dalam hal ini, internet dipersalahkan. Seharusnya, kita perlu bijak mengawal perasaan supaya orang lain akan menghormati kita.


Wassalam.

No comments:

Post a Comment